שמלות כלה אפריקאיות


צבע, עליזות, טבע, חום, אהבה ושמחת חיים – אלה הם המרכיבים הסודיים מהם עשו וממשיכות לעשות את שמלת הכלולות נשות היבשת העתיקה.

שמלות כלה אפריקאיות הן שמלות עשירות בסגנונות, צבעים וגזרות. שמלת כלה אפריקאית תכיל מאפיינים דומים לשמלת כלה מערבית, כמו למשל באורך השמלה, השימוש בהינומה, נעלי עקב, זר פרחים ואפילו יבצבצו להם גווני לבן בהרכבה. אך, שמלת כלה אפריקאית מסורתית שונה במהותה משמלת כלה רגילה.

צבעים, הדפסים ואביזרים

שמלת כלה אפריקאית היא שמלה שצבעיה מסמלים את ההשתייכות של הזוג לשבט מסוים, מדינה או לאום. השימוש בצבעים עזים ומגוונים באים כדי לסמל את העולם הסובב אותנו. ירוק מראה את הטבע, הצמיחה ומאמינים כי הוא מביא מזל טוב ולכן ישנן כלות רבות שישלבו את הצבע הזה בשמלתן. צהוב הוא צבע השמש והאור וגם משמש כקמע נגד עין הרע. כחול וטורקיז משלבים את המים המעניקים חיות וחיים לאדם. ישנם עוד צבעים רבים שבהם משתמשים לעיצוב שמלות כלה אפריקאיות וככל שיד הדמיון מרשה והיצירתיות חוגגת כך טוב יותר. הצבעים העיקריים של שמלות כלה אפריקאיות הן: סגול, בורדו, כתום, טורקיז וגווני חרדל.

שמלת כלה אפריקאית תעוצב לפי מסורות מקומיות ותכלול בין היתר מראה שלם הכולל עיטור לראש לעיתים בצורת טורבן, חגורה מאובזרת ומסוגננת, הינומה רכה, רקמת יד עשירה המציינת את התרבות המקומית ועוד. בדרך כלל חליפת החתן תואמת לשמלת הכלה ואף היא מעוצבת בשלל צבעים, רקמות ואביזרים התואמים את התרבות המקומית שממנה מגיע הזוג.

הדפסים הוא אלמנט נוסף ושונה המוסיף ליופייה של שמלת כלה אפריקאית. גם כאן ההדפסים משתנים בהתאם למסורות מקומיות אך בהחלט הופכים את שמלת הכלה למרכזית ומהממת.

טרנד עכשוי – חוזרים למקור

ב – 30 שנה האחרונות אנו עדים לשינוי שמתחולל בעיצובי שמלות הכלה באפריקה. יותר ויותר זוגות ממדינות אפריקה בוחרים לחזור למסורות ישנות ולצבעים המסמלים את תרבותם לפני כניסת ההשפעה המערבית.

עם הגיעו של האדם הלבן ליבשת אפריקה במאה ה- 17 ניתן היה לראות באופן מיידי את השינוי בלבוש המקומי. אנשים החלו ללבוש חולצות ומכנסיים, שמלות, נעליים, בגדים תחתונים וכדומה כחלק מהאילוצים שהציבה בפניהם העבדות. שמלות הכלה המסורתיות הוחלפו בשמלות שתאמו את הנשים המערביות ועם השנים הצבע הלבן בשמלות כלה אפריקאיות שלט. אבל, עם נפילת שלטון האפרטהייד בשנת 1994 החלו אנשים לחזור אל התרבות המסורתית שלהם. שוב ניתן היה לראות את הצבעים המרהיבים והסגנונות העשירים המסמלים השתייכות שבטית.

עבודת יד היא מונח מרכזי בהכנת שמלת כלה אפריקאית. הבד נצבע ביד, נתפר ומעוצב היטב לפי רצון הכלה ומשפחתה. חליפתו של החתן, ברוב המקרים, דומה מאוד לעיצובה של שמלת הכלה. בשמלת כלה אפריקאית ניתן עדיין לראות את ההשפעות המערביות בצורתה החיצונית. ברוב הפעמים חלקה התחתון של השמלה יעוצב לפי האות A וחלקה העליון יורכב בצורת מעטפת או מחוך.

שמלות כלה בעיצובים וסגנונות אפריקאים מופעים גם אצל מעצבי שמלות כלה נודעים בעולם האופנה. אומנם ברוב המקרים הכלה המערבית תרצה שמלה לבנה, תפוחה בהרגשה נסיכותית אך ישנם מעצבים שיכניסו פה ושם אלמנטים אפריקאים וצבעוניים שיוסיפו הוד והדר לשמלה הלבנה. מצד אחד ישנו שימור מסורת ותרבות אפריקאית ומצד שני פן מודרני ועכשווי לשמלת כלה. השמלות הללו יעוצבו בבדים לבנים עם רקמה בעבודת יד בצבעים של זהב המסמל מלכותיות, חום וגווני קרם למיניהם. השילוב בין השתיים, הצבעוני והלבן, מביא את העולמות השונים לידי איחוד.

אהבת את השמלות שלנו?

לתיאום פגישה בסטודיו להתאמת שמלה שהיא פשוט את, מלאי פרטים:



או התקשרי: 050-9333-590

אהבת את השמלות שלנו?

לתיאום פגישה בסטודיו להתאמת שמלה שהיא
פשוט את, מלאי פרטים:



או התקשרי: 050-9333-590

המלצות

המלצות על סטודיו תמרה – עיצוב שמלות כלה בכפר סבא. חוות דעת וסיפורים של הכלות המאושרות אשר בחרו ללבוש לאירוע החתונה שמלת כלה שהיא פרי יצירתה של מעצבת שמלות כלה מופלאה, מנוסה וכישרונית אשר מאזינה לקול הפנימי של הכלה ומבינה את צרכיה ורצונותיה.

עיצוב שמלות כלה

הדרך המופלאה שעוברות שמלות הכלה עד שפוגשות את הכלה המאושרת, התהליך המרגש שהמעצבת והכלה עוברת יחד מרגע בחירת השמלה. בסוף תהליך העיצוב מתקבלת שמלת כלה יפהפייה שמבטאת אותך, תהיה כמו שדמיינת אותה בחלומותיך ויותר.

אודות

בבסטודיו TAMARA הדרך לשמלה עוברת דרכך. לא תציצי אצלנו בשמלות התלויות על הקולב, ותאמרי "מצאתי" אלא תתחילי את התהליך דווקא בפגישה אישית עם תמרה, המעצבת. תמרה מאמינה שהשמלה הנכונה משקפת את האישיות של הכלה, את היופי הפנימי

Open chat

רח' הכרמל 18 כפר סבא 050-9333-590 Ⓒ כל הזכויות שמורות לתמרה - עיצוב שמלות כלה
שמלות כלה - Tamara | המלצות | מדיניות פרטיות | הצהרת נגישות
קידום ופרסום בגוגל עיצוב אתרים: סטודיו Feel Creative