שמלת כלה גאורגית


חתונה גיאורגית היא טקס שלם ומרהיב בפני עצמו הכולל שלושה חלקים עיקריים: הצעת הנישואין, האירוסים וטקס החתונה. בכל אחד מן החלקים של החתונה שוררת אווירה של שפע, הוד והדר והדבר אינו פוסח ולו לרגע על התלבושות המאפיינות את התרבות העשירה הזו.

תלבושות החתן והכלה הגאורגיים נוצרו מתוך השראה וכבוד לטבע ודרך החיים בגאורגיה.

חליפת החתן

החתן הגאורגי יהיה תמיד לבוש מוכן למלחמה, מוכן לראות את הצאן ומוכן לטפל בחווה – והכל בתלבושת אחת המורכבת מחלקים רבים.

שמלת הכלה

שמלת הכלה הגיאורגית היא שמלה, כמו החליפה של החתן, המחולקת לחלקים שונים אך כולן במטרה אחת – להראות את צניעותה של הכלה.

שמלת הכלה הגיאורגית היא שמלה ארוכה עם שרוולים ארוכים בעלת חגורה מאובזרת ורקומה בעבודת יד המעצבת את הגוף לכל אורכו ומראה את חיטובי האישה בצורת שעון חול. שמלת הכלה המסורתית עצמה נראית כמו מעיל ארוך עם כפתורים לכל אורכו כשהחגורה חותכת אותה במרכז הגוף ובכך מעניקה לכלה המכוסה לגמרי מראה מדהים ומעוצב.

בנוסף לשמלת הכלה המרהיבה צריך להכיר גם את עיטור הראש המסורתי. זהו עיטור המורכב גם הוא מכמה חלקים: משולש הינומה ארוך עשוי מבד טול, כרית קטנה שעשויה משי וכותנה המחוזקת לשיער הכלה, פס של קרטון שעליו רקומה רקמת קטיפה, מטפחת כהה, צעיף כותנה גדול המכסה את כל הפנים מלבד את העיניים.

בעבר, שמלות כלה גיאורגיות מסורתיות לא היו בצבע לבן כי אם בצבעים אדום, שחור, כחול וירוק. כל מחוז בגיאורגיה עטה על גופו צבעים מאפיינים ושונים בהתאם למקום וכל כלה לבשה שמלה שנתפרה עבורה מסוגי בדים שונים בהתאם למצבה הכספי של משפחתה.

הצבעים הללו סימלו את איתני הטבע ואת הקשר של האדם לאדמה. עם השנים חלחלה בתרבות הגיאורגית גם שמלת הכלה הלבנה וכיום ניתן לראות שמלות כלה גיאורגיות רבות בגווני לבן שונים תוך כדי שמירה על המאפיינים המסורתיים.

טקסי החתונה

התרבות הגיאורגית שמה במרכז את המילה “כבוד” ונהוג היה שהחתן והכלה היו משודכים האחד לשנייה על-ידי המשפחות ולא מתוך היכרות עמוקה של שנים.

בעבר היו נוהגים לחטוף את הכלה מביתה ביום חתונתה וזאת במטרה להקל על המשפחות את ההוצאות הכספיות כשבעצם החגיגה הייתה מצומצמת יותר עם כמות אורחים קטנה.

חתונה גיאורגית נערכת תוך זמן קצר מרגע הצעת הנישואין. הטקסים הרשמיים נערכים בבתי-הדין הרבניים, בבית-הכנסת או במועצות מקומיות והחגיגה האמתית מתחילה לאחר מכן.

הזוג הטרי, המשפחות והאורחים מגיעים לאולם ושם מתרחשת המסיבה המקבלת את הזוג בהדר ופאר רב אל עולם הנישואים. כל הטקסים הקטנים הנערכים במהלך החתונה עצמה מסמלים את חייהם העתידיים של החתן והכלה – החל מזריקת שטרות של כסף לעברם, הנאום לכבודם ועד לריקודים.

גם היום שומרים הגיאורגיים על המסורות הישנות שלהם ועל תרבותם, כמובן, עם שינויים שהחברה הסובבת משרה בהם.

אהבת את השמלות שלנו?

לתיאום פגישה בסטודיו להתאמת שמלה שהיא פשוט את, מלאי פרטים:



או התקשרי: 050-9333-590

אהבת את השמלות שלנו?

לתיאום פגישה בסטודיו להתאמת שמלה שהיא
פשוט את, מלאי פרטים:



או התקשרי: 050-9333-590

המלצות

המלצות על סטודיו תמרה – עיצוב שמלות כלה בכפר סבא. חוות דעת וסיפורים של הכלות המאושרות אשר בחרו ללבוש לאירוע החתונה שמלת כלה שהיא פרי יצירתה של מעצבת שמלות כלה מופלאה, מנוסה וכישרונית אשר מאזינה לקול הפנימי של הכלה ומבינה את צרכיה ורצונותיה.

עיצוב שמלות כלה

הדרך המופלאה שעוברות שמלות הכלה עד שפוגשות את הכלה המאושרת, התהליך המרגש שהמעצבת והכלה עוברת יחד מרגע בחירת השמלה. בסוף תהליך העיצוב מתקבלת שמלת כלה יפהפייה שמבטאת אותך, תהיה כמו שדמיינת אותה בחלומותיך ויותר.

אודות

בבסטודיו TAMARA הדרך לשמלה עוברת דרכך. לא תציצי אצלנו בשמלות התלויות על הקולב, ותאמרי "מצאתי" אלא תתחילי את התהליך דווקא בפגישה אישית עם תמרה, המעצבת. תמרה מאמינה שהשמלה הנכונה משקפת את האישיות של הכלה, את היופי הפנימי

Open chat

רח' הכרמל 18 כפר סבא 050-9333-590 Ⓒ כל הזכויות שמורות לתמרה - עיצוב שמלות כלה
שמלות כלה - Tamara | המלצות | מדיניות פרטיות | הצהרת נגישות
קידום ופרסום בגוגל עיצוב אתרים: סטודיו Feel Creative